Baltijos laivininkystės ateitis

Klaipėdos Smeltė – tarp 115 metrų ilgio iškrovimo kranų nusidriekęs didelis lygaus grindinio plotas, prikrautas pramoninių medžiagų, maisto ir kt. prekių.Šis modernus terminalas – tai mūsų intensyvaus dvejų metų darbo Lietuvoje vaisius. 

Mes turėjome pastatyti naują terminalą senojo teritorijoje nesutrikdant krovinių gabenimo laivais, traukiniais ir sunkvežimiais darbo.

Tai – kol kas didžiausias Lemminkäinen projektas Lietuvoje. Pirmiausia reikėjo parengti žemės gruntą 142 000 kvadratinių metrų laivų statyklai, įskaitant energijos, apšvietimo, kanalizacijos, lietaus ir nuotekų vandens šalinimo infrastruktūrą, kad būtų lengviau perkelti ir laikyti iki 40,6 tonų sveriančius konteinerius.

Lemminkäinen laimėjo kontraktą 2013 m. vasarį kartu su YIT, kuri buvo atsakinga už kranų ir konteinerių remonto dirbtuvių statybas toje vietoje. Darbai truko nuo 2013 metų balandžio iki 2014 m. lapkričio, o galutiniai priėmimo dokumentai buvo pasirašyti 2015 m. sausį. Darbus baigėme laiku, laikėmės labai griežtų techninių reikalavimų, neįvyko nė vieno nelaimingo atsitikimo.

Regioninė svarba

Klaipėda yra labiausiai į šiaurę nutolęs neužšąlantis uostas Baltijos jūros rytiniame krante, ir MSC transformuoja senąjį terminalą į tarptautinį centrą. Šis atnaujinimas reiškia, kad Klaipėdos Smeltė dabar gali aptarnauti labai didelius konteinerius plukdančius laivus, vadinasi, tai sumažins išlaidas pervežant prekes Baltijos jūros regione ir tolyn į rytus.

Tai gerai klientams, kurie gaus naudos iš mažesnių sąnaudų. Palanku ir aplinkai, nes našesnė laivininkystė sumažina emisijas kone 50 000 tonų per metus, tai prilygsta 10 000 automobilių pašalinimui iš kelių. Lietuvos ekonomika taip pat patirs naudą dėl augančios prekybos ir naujų darbo vietų.

Dideli iššūkiai

Keletas dalykų apsunkino projektą: tikslumo reikalavimų ir techninių galimybių derinimas, prieiga tik prie tam tikrų objekto vietų konkrečiu metu, reikalavimas teikti ataskaitas 15 skirtingų inžinerijos inspektorių komandai. Komanda taip pat susidūrė su „palaidotomis" senų statinių liekanomis, aukšto lygio gruntiniu vandeniu ir prasto oro laikotarpiais. Be to, buvo atlikta pakeitimų pradiniuose planuose.
Šie veiksniai pareikalavo novatoriškų sprendimų, lankstumo, papildomų valandų, kartais – ilgų derybų.

Vidutiniškai darbo vietoje dirbdavo 70–80 žmonių, įskaitant subrangovus.

Įdomūs faktai

• 132 000 kvadratinių metrų asfaltuoto paviršiaus, 5400 kvadratinių metrų betono grindinio ir 4600 kvadratinių metrų betono trinkelių.
• Kanalizacijos, nuotekų izoliacijos ir kitokios sistemos, 13,7 kilometrų vamzdžių ir keletas požeminių cisternų.
• 5 pastotės, aprūpinančios terminalą elektra.

Detalės

AB "Klaipėdos Smeltė" konteinerių paskirstymo centras (HUB’as)
AB "Klaipėdos Smeltė"
Klaipėda
Lietuva
2015