Tik 30 valandų – ir lėktuvai sklandžiai tupia ant naujos asfalto dangos

Tik vieną pakilimo taką turintis Sonderborgo oro uostas turėjo būti visiškai uždarytas, kol jame bus paklota nauja asfalto danga. 70-ties darbuotojų Lemminkäinen komanda visus darbus atliko per 30 valandų.

Nuo 2008 m. Lemminkäinen yra nedidelio Sonderborgo (Pietų Danijoje) oro uosto aptarnavimo rangovas. Per pastarąjį metinį vertinimą buvo nuspręsta pakloti naują pakilimo tako sluoksnį. Kadangi vietos oro uoste yra tik vienas pakilimo takas, vykstant darbams prireikė uždaryti visą oro uostą.

„Mums prireikė daugiau nei dviejų mėnesių, kol mes apsisprendėme dėl laisvų savaitgalių statybos darbams," – sako pardavimų ir projektų vadovas Allan B. Petersen.

„Dėl stipraus lietaus turėjome atšaukti pirmąjį savo darbotvarkės savaitgalį – negalėjome dirbti. Laimei, šiandien oro sąlygos yra tinkamos," – Allan dairosi į šviesų dangų virš oranžinės Lemminkäinen įrangos karavano, išrikiuoto greta Sonderborgo pakilimo tako.

30 valandų be pertraukos

70-ties žmonių komanda be pertraukos dirbo 30 valandų iš eilės, kad iki galo išasfaltuotų pakilimo taką. Šeštadienį, 10 valandą ryto, pradėti 1 800 metrų ilgio ir 30 metrų pločio (70 000 kvadratinių metrų ploto) pakilimo tako asfaltavimo darbai. Norint pasiekti pačios aukščiausios kokybės rezultatų, darbai buvo vykdomi labai suderintai – tarsi vientisas nenutrūkstamas procesas.

„Oro uosto asfaltavimo darbai – itin sudėtingi, ypač kalbant apie jų logistiką," – aiškina projekto vadovas Rene Smidt. Jis prižiūri 150 sunkvežimių, gabenančių 5 000 tonų vietoje pagaminto asfalto.

„Mus labai spaudžia laikas, todėl pasikvietėme papildomų brigadų iš kitų regionų. Norėdami laiku atlikti darbus, turime plušėti be pertraukų. Be abejo, sykiu turime užtikrinti ir puikią kokybę, kuria garsėja mūsų įmonė."

Darbas atliekamas puikiai suderintų „ėjimų" serijomis. 17 tonų talpos asfalto tiektuvas nuolat pakrauna klotuvą. Tiektuvas lėtai važiuoja greta ilgos iškrovimo laukiančių sunkvežimių eilės; iškrovus sunkvežimį, jis nedelsdamas pajuda ir netrukus grįžta į gamyklą naujo asfalto krovinio.

„Šiuo atveju taikomi specifiniai reikalavimai trinčiai – ji yra labai svarbi leidžiantis lėktuvams. Mes turėjome užtikrinti nepertraukiamą procesą, kad asfalto danga būtų lygi ir saugi naudoti," – pabrėžia Allan.

Reikli drausmė

Oro uostų asfaltavimas – Lemminkäinen įmonės sritis. Per pastaruosius metus buvo įvykdyta keletas panašių projektų. 2014 m. įgyvendintas didelio ploto asfaltavimo projektas Stavangeryje, Norvegijoje, yra puikus pavyzdys, kai konkretūs asfaltavimo metodai atitinka labai griežtus Norvegijos vyriausybės reikalavimus.

Kitas pavyzdys – Andoya oro uosto Šiaurės Norvegijoje asfaltavimas; ten ekstremalios oro sąlygos dar labiau apsunkino projekto vykdymą.

Sonderborgo oro uoste laiko mestas iššūkis buvo puikiai išspręstas. Buvo griežtai laikomasi grafiko, taigi dabar vietos bendruomenė, kartu su daugeliu įmonių, naudojasi nauja, saugia ir aukštos kokybės oro uosto danga, užtikrinančia sklandžią oro jungtį su visa Danijos teritorija.

Faktai

  • Sonderborgo oro uostas – tai Pietų Danijoje įsikūręs municipalinis oro uostas; jis yra nuolat atviras vietos oro transportui.
  • Lemminkäinen sudarė Sonderborgo aptarnavimo sutartį 2008 m.; ji sudaryta 15-ai metų, taigi baigsis 2023 m. Į sutartį įtraukti asfaltavimas ir klojimas.
  • Bendras pakilimo tako ir aplinkinių zonų asfaltavimo plotas – 70 000 kvadratinių metrų.
  • Panaudota 5 000 tonų asfalto; 3 500 tonų gauta iš vietinės Lemminkäinen gamyklos Tinglev miestelyje, likusios 1 500 tonų – iš gamyklos Vandel vietovėje
  • Projektą vykdė 70 žmonių, panaudota 30 mechanizmų, atlikta 150 asfalto pakrovimų.
  • Projektas buvo įgyvendintas tik per 30 valandų.

Tekstas: Petra Sjouwerman
Nuotraukos: Thomas Søndergaard

Meistras Jesper Johnsen

„Tai tikrai labai didelis projektas, ir mes turime tik 30 valandų užduočiai įvykdyti. Mano brigadoje yra 16 žmonių; labai svarbu, kad darbų eiga būtų nepertraukiama. Mano pareiga – užtikrinti, kad viskas vyktų be trukdžių ir kad asfaltavimas būtų atliktas vientisu darbų vyksmu. Labai noriu pamatyti galutinį rezultatą. Aš jau devynerius metus dirbu Lemminkäinen. Vertinu gerus bendradarbius, be to, man patinka, kad visi projektai – skirtingi: taip galima pamatyti labai daug dalykų ir aplankyti įvairias vietas."

Prie klotuvo dirbantis Troels G Jensen

„Aš nuolat stebiu klotuvą, kad matyčiau, ar mes naudojame reikiamą kiekį asfalto. Taip bus klojama tinkamo storio danga, ir mums pakaks asfalto visiems pakilimo tako darbams. Oficialiau – aš užtikrinu, kad klientas gautų tai, už ką sumokėjo. Aš taip pat prižiūriu asfaltavimo procesą. Klotuve yra rotorius, kuris retkarčiais palieka nedidelių žymių šonuose. Aš turiu jas išlyginti papildomu kastuvu asfalto, kol nepravažiuoja volas. Net jei procesas yra visiškai automatizuotas, žmogus turi kontroliuoti pačių mažiausių detalių kokybę."

Meistras Hans Peter Lauesen

„Aš vadovauju vienai asfaltavimo brigadai. Turiu užtikrinti, kad visi žinotų, ką ir kada daryti. Taip pat turiu užtikrinti nuolatinį gėrimų tiekimą darbuotojams; šiandien saulėta diena ir asfaltas yra įkaitęs iki 180 laipsnių, todėl čia gana karšta. Esu vykdęs asfaltavimo darbus daugelyje vietinių magistralių ir greitkelių. Aš visada juos mėgau. Dirbu Lemminkäinen jau 14 metų ir niekuomet nesu jautęs jokio streso. Mūsų komandinė dvasia yra puiki, o darbas tokiu maloniu oru – tikras pasitenkinimas."

2015.08.11

10 žmonėms tai patinka