Reikšmingas tunelis

Mes asfaltuojame Nordhavnsvej tunelį, kuris žymiai supaprastins Kopenhagos priemiesčių gyventojų susisiekimą. Šio projekto reikalavimai yra itin aukšti.

Kiekvieną rytą ir popietę priemiesčių gyventojai išsirikiuoja Lyngbyvej kelio, vedančio į Kopenhagą iš šiaurinės Sjælland salos dalies, pabaigoje. Po ilgamečių diskusijų galų gale buvo priimtas sprendimas – visiškai naujas kelias, Nordhavnsvej, su 600 metrų ilgo tuneliu, kuris nukreips automobilius ir sunkųjį transportą po ketveriais geležinkelio bėgiais ir keliu.

Baigus bendrus kelio ir tunelio darbus, priemiesčio ir vietos gyventojų gyvenimas taps paprastesnis. Tačiau visi asfaltavimo darbai turi būti įvykdyti nepriekaištingai.

Brangus projektas

„Tai yra prestižinis Kopenhagos miesto projektas. Kol kas pats brangiausias. Šiam miesto infrastruktūros projektui keliami itin aukšti reikalavimai – daug aukštesni nei asfaltuojant paprastą kelią," – sako sutarties vadovas Christian Clausen.

Pasak Christian, asfaltuojant tiltus ir tunelius, pirmoji aukštų reikalavimų priežastis – šios brangios konstrukcijosturi būti itin gerai apsaugotos. Todėl itin svarbu, kad asfalto danga ir, pavyzdžiui, hidroizoliacija tarnautų kuo ilgiau, kadangi jų atnaujinimas yra gana brangus. Be to, dauguma kelių yra apkrauti transporto srautų, taigi renovacijos darbai tampa sudėtingi.

Christian dirba Lemminkäinen įmonėje dvejus metus. Čia jis perėjo iš panašių pareigų kitoje įmonėje; sako, kad darbuotojai jį sužavėjo.

„Vykdydami šį projektą mes pasitelkiame labiausiai patyrusius darbuotojus. Šiandien dvi komandos dirba pietinėje tunelio kameroje ir viena komanda – šiaurinėje; viena komanda yra iš Suomijos."Ši suomių komanda jau kelis metus dirba Danijoje.

Našus darbas

Kadangi reikalavimai yra aukšti, komandai reikia daug laiko įvairioms užduotims spręsti.
„Pavyzdžiui, mes turime išgauti reikiamą tunelio kreivę ir tikslų sluoksnių storį. Asfalto danga tarp sienų turi būti visiškai lygi; joje neturi būti briaunų. Šiuo metu mes klojame dėvimąjį sluoksnį ir naudojame du asfalto klotuvus," – pažymi Christian.

Keturių juostų tunelio ir jungiamojo kelio asfaltavimas trimis specialaus asfalto sluoksniais trunka maždaug vieną savaitę.

„Darbo su Nordhavnsvej projektu privalumas – jis yra visiškai naujas kelias. Mes nesijaudiname dėl pravažiuojančių automobilių, sunkvežimių ir kitokių transporto priemonių. Tai suteikia mums galimybę dirbti daug našiau, palyginti su kitais projektais," – aiškinaChristian.

Tunelio sąlygos

Prieš pradėdami darbus, mes kiek jaudinomės dėl susidarysiančių garų. Tačiau, nors ir klojame 150 laipsnių asfaltą, oras yra švarus, o matomumas – pakankamai geras.

Daug didelėmis apsukomis veikiančių prie lubų pritvirtintų ventiliatorių kelia nedidelį vėją ties tunelio viduriu. Vienintelis sudėtingas dalykas – triukšmas ir vibracijos.

„Po ilgos darbo dienos tunelyje su sunkiąja įranga galva pavargsta. Bet mes naudojamės ausų apsauga; be to, tai truks tik savaitę," – aiškino Christian, pridurdamas, kad jis ir kiti darbuotojai mėgsta dirbti su projektu, kuris yra labai svarbus Kopenhagos miestui.

Faktai

  • Nordhavnsvej iš viso bus 1,65 kilometrų ilgio. Jame bus įrengtos 4 juostos ir jis sujungs Lyngbyvej su Strandvænget.
  • 620 metrų kelio eis tuneliu, nukreipiančiu eismą po ketveriais geležinkelio bėgiais ir keliu.
  • Planuojama kelio ir tunelio eksploatacijos pradžia – 2017 m. pabaiga.
  • Užsakovas – Kopenhagos miestas.
  • Buvo nuspręsta, kad kitas etapas bus Nordhavnstunnel statyba. Šis tunelis sujungs Nordhavnsvej su šiaurine uosto dalimi.
  • Kopenhagos miestas ir Danijos valstybė tariasi dėl dar ilgesnio tunelio– Havnetunnel statybos. Jis eitų po visu Kopenhagos uostu ir sujungtų Nordhavnstunnel su miesto pietinėje dalyje (šalia oro uosto ir tilto į Švediją) esančiais greitkeliais.

Tekstas: Karin Bech
Nuotraukos: Jens Panduro

Søren Hansen, darbininkas

Aš dirbau Lemminkäinen įmonėje vienuolika metų, dabar dirbu su Suomijos komanda, nors esu danas. Aš patenkintas darbu su suomiais, ir mano mergina yra suomė.

Aš dirbu keturias savaites ir vieną savaitę ilsiuosi. Objekte aš atlieku įvarius darbus; galite vadinti mane komandos aštuonkoju. Šiandien aš esu atsakingas už klotuvą.

Thony Hansen, meistras

Aš padedu, kai to reikia –šiandien aš rūpinausi klotuvuir vairavau volą. Taip pat tvarkau dokumentus: pildau kasdienes ataskaitas apie išasfaltuotų metrų skaičių ir panaudoto asfalto kiekį. Dirbu Lemminkäinen įmonėje nuo 2002 m. Man labai patinka atsakomybės ir laisvės derinys darbe. Kiekviena diena yra kitokia, man įdomu pradėti darbą naujame objekte.

Stefen Hansen, komandos lyderis

Aš norėjau būti dailide, tačiau besimokydamas stipriai įsipjoviau ranką. 2008 m., sugijus rankai, mano tėvas Thony paprašė manęs padirbėti Lemminkäinen. Šioje įmonėje dirba mano brolis, o su asfaltavimo veikla susiję daug mano šeimos narių.Tai geras darbas. Mes praleidžiame daug laiko kartu, juokaujame ir šmaikščiai erziname vienas kitą.

2015.12.15

9 žmonėms tai patinka