Mastikos asfaltu klojamas tiltas į Doną

Ant renovuojamo keturių kilometrų ilgio tilto per Okos upę Rusijoje klojamas mastikos asfaltas. Tai užtikrins patvarų ir vandeniui visiškai atsparų paviršių.

Mes pradėjome darbą klodami mastikos asfaltą ant Okos upės tilto. Statybos objektas yra Rusijoje, apie 110 kilometrų į pietus nuo Maskvos, M4 greitkelio į Doną kryptimi. Okos upė prasideda Kursko regione ir įteka į Volgą. Jos plotis ties tiltu – 700 metrų, o tilto ilgis – keturi kilometrai. Pastaraisiais metais – tai vienas pačių reikšmingiausių Lemminkäinen įmonės projektų Rusijoje.

Sutartyje numatytas senos kelio ir šaligatvių dangos frezavimas. Visas asfaltuojamas plotas siekia apie 63000 kvadratinių metrų. Šiam plotui reikia 7000 tonų mastikos asfalto. Du mastikos asfalto sluoksniai bus klojami ant metalinės tilto dalies. Vienas standartinio asfaltbetonio sluoksnis bus paklotas ant betoninės dalies ir padengtas mastikos asfaltu.

Paviršius be tankinimo

Mastikos asfaltas suteikia mums pranašumo labai konkurencingoje Rusijos rinkoje. Naudodami Lemminkäinen laboratorijoje sukurtą Lemproof mastikos asfalto technologiją per pastaruosius trejus metus mes išasfaltavome 144 tiltus Rusijoje. Kaip Lemproof rišamoji medžiaga naudojamas gumuotasis bitumas.

Mastikos asfalto nereikia tankinti, kadangi didelis rišamosios medžiagos kiekis užpildo asfalto masės tuštumas. Gumuotasis bitumas padaro Lemproof dangą atsparią eismo vibracijai – dideliuose plotuose neatsiranda įtrūkimų. Šis bitumas taip pat suteikia dangai atsparumo atlaikyti šalčius. Lemproof – ilgalaikė, perdirbama ir visiškai vandeniui atspari danga. Mastikos asfaltas gaminamas mūsų gamykloje Vidnoje, šalia Maskvos.

Nauji darbai

„Būtent ši technologija padėjo mums laimėti konkursą. Tik keli rinkoje veikiantys operatoriai taiko šį metodą," – sako Sergej Jermakov, Lemminkäinen Rusijoje generalinis direktorius, atsakingas už infrastruktūros statybą.

„Mes esame generalinio rangovo Mostotrest Servis subrangovai. Projekto užsakovas – Avtodor, valstybinė įmonė, valdanti pagrindinius Rusijos kelius. Tilto projektą planuojama užbaigti 2016 m."

Pasak Sergej, šis projektas – ankstesnių renovacijos projektų tęsinys. Ant šio kelio paklota kone 200 kilometrų asfalto. Sergej tikisi, kad mastikos asfaltas padės laimėti konkursus, net ir nesant gerai rinkos situacijai.
„Rinkos situacija turi įtakos mūsų darbui. Projektai bus mažiau finansuojami, tačiau vyriausybė neketina nutraukti Maskvos regione suplanuotų darbų."

Asfalto suvienyti

26-erių statybos objektų vadovas Aleksej Pečerskij teigia, kad darbai prasidėjo be didesnių staigmenų. Dabar statybos objekte viena pamaina dirba 18 Lemminkäinen darbuotojų komanda. Šie žmonės jau yra dirbę kartu, taigi ir jų komandinė dvasia yra gana stipri.

„Mūsų darbuotojų kaita palyginti nedidelė. Mes stengiamės išlaikyti savo brigadas. Tačiau ir naujieji darbuotojai gana greitai mokosi. Šią vasarą į brigadą atėjo dar du nauji darbuotojai," – pasakoja Aleksej.

Nauji darbuotojai susiduria su visiškai skirtinga ir jiems neįprasta įmonės kultūra. Rusijos įmonių vadovai teikia išsamius ir aiškius nurodymus, o darbuotojų atsakomybė yra minimali.
Lemminkäinen įmonėje visi žino savo pareigas.

„Vadovaudamas aš stengiuosi kiek įmanoma geriau supažindinti darbuotojus su darbu, taigi pradedu nuo mūsų tikslų. Privalome užtikrinti priežiūrą, tačiau nurodymų ir nuolatinės kontrolės poreikis palaipsniui mažėja. Tai trunka kelerius metus."

Faktai

  • Tiltui per Okos upę iš viso bus panaudota 7000 tonų mastikos asfalto. Mastikos asfaltas yra itin atsparus temperatūros pokyčiams ir eismo apkrovai.
  • Tilto ilgis – 3909 metrų; Okos upės plotis – 700 metrų.
  • Statybos objekte dirba 18 darbuotojų.

Tekstas: Santeri Pakkanen
Nuotraukos: Paula Sundell

Aleksej Pečerskij, statybos objekto vadovas

Aleksej atlieka vadinamojo asfaltuotojo darbą. Jis prižiūri įrangą ir atostogauja žiemą, nes vasarą atostogoms paprasčiausiai nelieka laiko. „Mano žmonai nepatinka toks tvarkaraštis, bet ji vertina gerą darbo užmokestį," – šypsosi Aleksej.
„Kiti teigiami dalykai: skaidri apskaita reiškia, kad darbo užmokestį visada gauname laiku, o pensijų įmokos mokamos deramai."

Aleksandr Rožkov, asfalto klotuvo operatorius

Pasak Aleksandr, skirtumas tarp Lemminkäinen ir ankstesnės jo darbo vietos – didžiulis. Suomijos įmonėje pareigos yra išsamiai apibrėžtos, o darbas pradedamas greitai. 24-erių Aleksandr atvyko į Maskvą iš Smolensko, esančio į vakarus nuo Maskvos, Baltarusijos sienos kryptimi. Ankstesnės jo darbovietės specializacija – tunelių dangos apdaila. Mastikos asfalto technologija jam buvo nauja. „Asfaltas turi būti klojamas skubiai, ypač, jei temperatūra yra žemesnė nei 10 °C."

Vladimir Firsov, asfaltą gabenantis darbuotojas

Tai yra ketvirtasis Vladimir darbo Lemminkäinen įmonėje asfaltavimo sezonas. Jis anksčiau dirbo Sankt Peterburge. Pasak Vladimir, kad draugai jam rekomendavo darbą Lemminkäinen. Prieš darbą Lemminkäinen Vladimir darbavosi kelių statybos įmonėje Tambove, jo gimtajame regione. Vladimir teigia, kad tiek darbų apimtys, tiek požiūris į darbuotojus Lemminkäinen įmonėje yra visiškai kitoniški. „Tai labai maloni įmonė dirbti. Mano draugai man pavydi. Jie vis klausinėja, kaip galėtų čia įsidarbinti."

2015.09.08

23 žmonėms tai patinka