Eismas Arktyje bus saugus visiems

Įgyvendinant didelį projektą, bus visiškai pakeistos dvi žiedinės sankryžos, esančios už miesto Šiaurės Norvegijoje. Tai pagerins pėsčiųjų, dviratininkų ir automobilių eismo srautą bei padidins eismo saugumą sankryžose.

Ties vieninteliu įvažiavimu į Harstad miestą esanti Kanebogen rajono sankryža į pietus nuo miesto centro, ko gero, yra labiausiai eismo apkrauta vieta Norvegijos Sør Troms apygardoje. Kasdien ja važiuoja apie 15 000 automobilių. Mes atliekame visą sankryžos rekonstrukciją – platiname kelią dviejuose žieduose ir įrenginėjame pėsčiųjų bei dviračių tunelį.

„Ši nauja statyba," – aiškina objekto vadovas Jørn Leo Johansen, – „padidins kelio saugumą vairuotojams, dviratininkams ir pėstiesiems bei žymiai sumažins eismą esamame kelyje."

Projektas vykdomas pačiame labai judrios vietovės viduryje: aplinkui įsikūrę prekybos centrai, automobilių pardavėjai, šimtai gyvenamųjų namų ir vietos mokykla. Senas pėsčiųjų kelias tapo pavojingas, kadangi tarp automobilių juostų ir pėsčiųjų takų nebuvo įrengtos skiriamosios konstrukcijos. Vykdant projektą, bus atskirtos automobilių ir pėsčiųjų zonos bei įrengta 70 naujų žibintų. Tai labai svarbu tokioje vietoje, kur tamsusis laikotarpis trunka beveik tris mėnesius per metus.

Naujoviškas ir sudėtingas projektas

Naujai įrengiamas kelias pakils trimis laipsniais – iki maksimalaus 2,3 metrų aukščio. „Tai leis įrengti pėstiesiems ir dviratininkams skirtą tunelių sistemą," – sako Jørn Leo, – „kuri yra pati naujoviškiausia projekto dalis. Iki šiol, norėdami pervažiuoti senąją sankryžą, gyventojai turėjo dviračiu pervažiuoti prekybos centro automobilių stovėjimo aikštelę."

Per pirmąjį projekto etapą mes planuojame pakloti 7000 metrų vamzdžių vandeniui, nuotekoms, elektrai ir šviesolaidžiui kabeliui. Sudėtingiausia projekto dalis – nuo 40 mm iki 800 mm skersmens vamzdžiai, kadangi jie turi būti iškasami ir perkeliami 50 metrų į pietus nuo jų dabartinės padėties bei užkasami šešių metrų gylyje.

Bjørnar Myre, vietinio rangovo ONOS saugos direktorius, puikiai pažįsta tokius iššūkius. Jis aiškina: „Šioje Norvegijos dalyje nėra lengva dirbti pelkėtame grunte. Jis turi būti pašalintas prieš paklojant vamzdžius, ir tai tampa itin sunku, kai pradedame kasti molį."

Tik pradžia

Kanebogen yra pirmasis ir didžiausias vadinamosios Harstadpakken, šio augančio miesto eismą pertvarkysiančios kelerių metų statybos iniciatyvos, etapas. Dirbant Kanebogen, bus įrengtos šešios pajamas generuojančios automobilių kelių rinkliavos stotys. Šios pajamos galiausiai padengs projekto išlaidas. Dviratininkai ir pėstieji keliaus nemokamai.

Mes siekiame, kad ši naujoviška ir aplinką tausojanti iniciatyva skatintų važiuoti dviračiais ir vaikščioti, taigi darytų teigiamą poveikį aplinkai.

Projekto vykdymo laikotarpiu vidutiniškai dirba 25 darbuotojai iš įvairių grupių. Ši bendro Lemminkäinen ir kitų susijusių įmonių darbo aplinka yra vienas iš įdomiausių dalykų. Jørn Leo pažymi: „Deramai bendradarbiaudami, galime atlikti labai daug. Dėl to ši užduotis ir yra tokia įdomi – dirbame žmonių būryje, kad atliktume vieną darbą."

Faktai

  • Platesnių kelių, pėsčiųjų ir dviračių takų, tunelių statyba bei su ja susiję žemės darbai už Harstad miesto Lofoten archipelage (Šiaurės Norvegijoje).
  • 40 metrų ilgio tunelis bus skirtas tik pėstiesiems ir dviratininkams.
  • Dangai bus panaudota 12 000 tonų asfalto.
  • Darbai pradėti 2015 m. balandžio pabaigoje ir bus atlikti iki 2016 m. liepos.
  • Užsakovas: Norvegijos viešųjų kelių tarnyba, Statens Vegvesen, Region Nord.

Tekstas ir nuotraukos: Roger Norum

Bjørnar Myre, saugos direktorius, ONOS

„Saugumas yra tai, kuo aš esu labiausiai suinteresuotas. Stengiuosi užtikrinti, kad visi statybos objekte dirbantys asmenys būtų deramai apsaugoti, o eismas ir pėstieji taip pat būtų saugūs. Mes dirbame ne itin dideliame plote, tačiau net ir tokioje mažoje erdvėje yra daug ką stebėti ir kuo rūpintis. Šis bendras darbas – vienas įdomiausių mano darbo aspektų. Aš jau esu dirbęs statybos objektuose su kai kuriais iš šių žmonių ir man tikrai patinka dirbti kartu su žmonėmis iš įvairių skirtingų grupių."

Adrian Andreassen, objekto darbuotojas, ONOS

„Dirbant šiame projekte, neprireikia laukti pažangos. Darbo rezultatai matomi greitai, ir man suteikiama daugiau atsakomybės. Man patinka, kad vykdydamas šiuos darbus, aš padedu savo gimtajam miestui Harstad. Žmonės galės vaikščioti saugiai ir tai pakeis žmonių mąstymą apie aplinką. Žiemą bus sunkiau vykdyti darbus, kadangi bus šalta ir sudėtinga valdyti įrangą. Tačiau pastangos bus vertos rezultato."

Arnt-Børge Jensen, projekto vadovas, Statens Vegvesen

„Mes palaikome labai gerus ryšius su Lemminkäinen. Kartu aplankėme šioje vietoje įsikūrusias mokyklas ir kalbėjomės apie projektą su mokiniais, mokytojais ir kaimynystėje gyvenančiais žmonėmis. Pagrindinė tema – kokį projekto poveikį jie patirs. Mes norime iškelti eismą iš Harstad miesto centro ir taip prisidėti prie gamtos apsaugos iniciatyvos. Darbų vykdymo vietoje vaikšto daug pėsčiųjų ir ypač mokinių – nuo šiol jų kelias taps saugesnis. Mes statome ateičiai."

2015.10.06

8 žmonėms tai patinka