Daugiau erdvės miesto gyvenimui

Miestas gali augti net po žeme. Suomijos miesto Oulu centre atsiras daug daugiau erdvės ir galimybių žmonėms, kai automobiliai bus perkelti į modernią požeminę automobilių stovėjimo aikštelę, kurią mes iškasėme giliai uoloje. Ji bus baigta 2015 m. rudenį.

Tai unikali automobilių aikštelė Oulu, kurios plotas didesnis nei 50 000 kvadratinių metrų. Mes esame vykdę panašių projektų ir kituose miestuose, bet Oulu mieste, tiesiogiai be statybos, esame atsakingi ir už dizainą. Šiame projekte dalyvavo aštuoni inžinerijos biurai.

Miesto centre klientui ir gyventojams svarbu, kad būtų kuo mažiau trukdžių. „Didžiausias iššūkis – griežtas ir glaustas grafikas," – sako projektų vadovas HeikkiKeränen(nuotrauka viršuje). – „Mes laikėmės grafiko, nes galėjome kaitalioti kasimo ir statybos darbus. Patalpos bus perduotos klientui 2015 m. rudenį."

Matomas ir girdimas projektas

Šis 2012 m. pradėtas darbas mieste buvo matomas ir girdimas. Pagal projektą iš gilių požemių buvo išvežta apie 70 000 sunkvežimių išsprogdintų akmenų. Didžioji dalis uolos pasirodė esanti labai kieta, tai buvo maloni staigmena. Vienu sykiu buvo galima išsprogdinti dideles erdves, o lubas stiprinti etapais, naudojant 3–5 metrų ilgio stulpus. Žinoma, pasitaikę ir silpnos uolienos.

Kai kuriais darbo etapais – kai tinkuojamos sienos ir įrengiami liftai – jau galima matyti, kaip atrodys automobilių stovėjimo aikštelė. Ji susideda iš šešių sekcijų. Fluorescentinis apšvietimas, įrengtas skliautinių lubų kraštuose kuria lėktuvo kabinos įspūdį.

Gerai matomi antžeminiai raudoni portalai rodo mašinoms kelią į aikštelę, pavadintą Kivisydän – Akmens širdis. Automobilių stovėjimo aikštelės įrengtos 25 metrų gylyje. Be lengvai įskaitomų ženklų, 55 colių ekranas padeda vairuotojams rasti kelią didelėje erdvėje, ir rodo kelią į pasirinktą sekciją.

Dailidė Pasi Sutinen priklauso interjero statybos komandai. Jo darbas truks, kol automobilių stovėjimo aikštelę reikės perduoti klientui. „Šiuo metu aš įrenginėju sienų plokštes ir darbinį apšvietimą. Mano darbas labai įvairus."

Lankstūs planai

Prasidėjus darbams, projektas buvo praplėstas, nes parduotuvės panoro, kad jų patalpos būtų sujungtos su automobilių stovėjimo aikštele. Pasak projekto inžinieriaus Tapani Uusitalo, į projektą reikėjo integruoti naujų elementų. „Tai iš visų pareikalavo lankstumo. Buvo surengta daug susitikimų."

Be kasimo specialistų, Lemminkäinen projekto komandoje taip pat dirbo pamatų inžinieriai ir inžinieriai statybininkai. Projekto inžinierius Jarkko Meriläinen giria komandinę dvasią.

„Šiame projekte buvo daug pasikeitimų. Nepriklausomai nuo savo pareigų, visi Lemminkäinen darbuotojai siekė sprendimų, kurie buvo tinkamiausi grafiko ir projekto darbo etapų atžvilgiu. Tiksliai planuodami galėjome neatsilikti nuo grafiko."

Oulun Kivisydän trumpai

  • 900 stovėjimo vietos, dvi rampos ir šešios mašinų stovėjimo sekcijos. Devynios požeminės sąsajos su patalpomis ir miesto centro gatvėmis, 25 liftai.
  • Vidutiniškai 100 darbuotojų statybų laikotarpiu.
  • Požeminis gatvių tinklas automobiliams ir pėstiesiems.
  • Tunelis po miesto centru, leidžiantis automobiliams patekti į vidines patalpas. Keturi kiemai verslo patalpoms, iš kurių du bus pastatyti vėliau.
  • Slėptuvė 3000 žmonių, pritaikyta oro pavojaus atvejams.

Teksto autorius: PirkkoKoivu
Nuotraukų autorius: JaaniFöhr

Jouni Anttila, valdantysis direktorius, OulunPysäköinti Oy

„Tai yra platus ir sudėtingas projektas Oulu savivaldybės automobilių aikštelių bendrovei. Mes norėjome saugios, modernios erdvės, kuria būtų lengva naudotis. Ši aikštelė padarys Oulu centro gatves saugesnes pėstiesiems ir dviratininkams. Centre bus mažiau chaoso, nes automobiliai nuolat nevažinės aplink ieškodami stovėjimo vietos, o siuntų mikroautobusai nebestovės ant šaligatvių. Automobiliai bus perkelti į požemį, tai palengvins miesto centro plėtrą. Pavyzdžiui, jau pradėti projektai prekybos centrų statyboms."

Juha Paldanius, Ark Design

„Mes atsakingi už pritvirtinamų kelio ženklų, vartų ir liftų durų struktūrų dizainą ir spalvas. Pagrindinė spalva – raudona, vedanti klientus įvairiais maršrutais. Be to, mūsų tikslas – požeminei automobilių stovėjimo aikštelei sukurti švelnesnį įvaizdį ir malonią atmosferą, padaryti patalpas prieinamesnes. Norėjome, jog antžeminių statinių elementai būtų žmonėms įdomesni, įskaitant dvigubus fasadus, susidedančius iš corten plieno plokščių su perforuotais raštais. Juose atsispindi senosios Oulu nuotraukos ir jų aprašymai. Už perforuotų plokščių įrengtas reguliuojamas apšvietimas leidžia matyti paveikslėlius net tamsoje."

Jannis Mikkola, direktorius, Sito Group

„Mes atsakingi už pagrindinių eismo ir uolos patalpų Kivisydän dizainą. Mūsų tikslas – sukurti vieno lygio aiškios struktūros urvų tinklą, lengvai pastatomą ir naudojamą.
Prasidėjus darbams, planai pasikeitė, nes miesto centre buvo pradėti vykdyti ir kiti statybų projektai, taigi jau sukūrus konkretesnį statybų dizainą, kolonos buvo perkeltos kitur. Pakeitimai buvo atlikti per keletą dienų; pirmadienį išgirdome apie naujus poreikius – reikėjo, kad penktadienį jau būtų parengti nauji planai. Geras bendradarbiavimas su Lemminkäinen leido tai atlikti. Abi šalys galėjo tikėti tuo, kad pakeitimus pavyks įgyvendinti."

2015.06.08

18 žmonėms tai patinka