Sezoninio darbo didvyriai

Peetu Syrjänen vadovaujamos kelių rekonstrukcijos komandos karštligiškai dirba vasaros sezono metu, o žiemą prižiūri įrangą ir ruošiasi kitai vasarai.

Peetu Syrjänen žino, kad migruojantys paukščiai nėra vienintelis pavasario požymis.

„Pirmą kartą užuodęs asfalto kvapą, žinai ko tikėtis. Žmonės skambina ir klausia, kada prasidės darbas," – sako Syrjänen.

Jis dirba Kelių rekonstrukcijos skyriaus Projektų vadovu daugiau nei ketverius metus ir puikiai išmano sezoninius darbus. Pirmą sykį asfaltavimo darbus jis vykdė 2002 metais, dar besimokydamas inžinieriaus specialybės. Tuomet jis reguliavo eismą. Dabar Peetu planuoja beveik 50 žmonių darbą ir jiems vadovauja.

Sunkieji kelių rekonstrukcijos mechanizmai daugiausia darbo atlieka didžiuosiuose keliuose. Komanda kaitina ir smulkina seną dangą bei gamina mišinį, kuriame yra apie 75% perdirbto asfalto.

„Dangos būklės įvertinimas planavimo etapo metu ir tinkamo metodo parinkimas statybos objektui yra svarbi mano darbo dalis."

Jo komanda dirba nuo gegužės iki spalio ar lapkričio.

„Mes galėtume atlikti baigiamuosius darbus ir esant minusinei temperatūrai, tačiau asfalto kaitinimui naudojame SND. Kuo šaltesnis oras, tuo daugiau SND sunaudojame. Tai mažina pelningumą."
Trumpas sezonas reiškia labai intensyvius darbus, dažnai dirbama 12 valandų per dieną. Projektų vadovas Syrjänen nebūna vienoje statybvietėje – per metus jis nuvažiuoja dešimtis tūkstančių kilometrų, lankydamas statybvietes visoje šalyje. Tai yra labai daug mažo berniuko tėčiui.

„Mano vadovas, Heikki Liinamaa, yra geriausias. Mes pažįstami ilgą laiką, jis visada elgiasi su manimi kaip su kolega ir leidžia man lanksčiai organizuoti savo darbą."

Syrjänen dirba Kelių rekonstrukcijos skyriaus gamybos Projektų vadovu. Kiekvieną vasarą jis vykdo ir kelis kitus projektus. Šiais metais pirmasis jų buvo pradėtas gegužę Lappeenranta vietovėje, kur kelių rekonstrukcijos komanda atnaujino apie 80 kilometrų valstybinių kelių.

„Aš esu dirbęs Baltijos šalyse, Rusijoje ir Šiaurės šalyse, tačiau aš pirmą kartą dirbu Pietryčių Suomijoje nuo tada, kai būdamas studentu, reguliavau eismą."
Vėlų rudenį kelių rekonstrukcijos komandos nariai pradeda įrangos remontą. Projektų vadovas gali atsikvėpti.

„Mes rengiame finansines ir kokybines savo projektų suvestines vasarai. Jau gruodžio mėnesį pradedame skaičiuoti būsimų savo projektų pasiūlymus."
Syrjänen paprastai atostogauja prieš pavasarį.

„Pavasaris – geriausias metų laikas, nes vasara dar tik ateis!"

Tekstas ir nuotraukos: Juho Paavola

Gegužės pradžioje Peetu Syrjänen aplankė kolegas Pälkäne vietovėje. „Lauke aš praleidžiu kiek įmanoma daugiau laiko. Visada stengiuosi rasti laiko kavos puodeliui,” – sako Syrjänen.

Per visą naktį

Sean Ellison dirba Lemminkäinen projektų vadovu Tromsø mieste, Norvegijoje. Jis pradėjo dirbti Lemminkäinen prieš dešimtmetį, bet kelius kloja jau 17 metų.

 

„Aš persikėliau iš Australijos į Norvegiją ir gavau darbą kelių asfaltavimo srityje. Nuo tada žengiu pirmyn," – sako Ellison.

 

Nuo pat asfaltavimo sezono pradžios jo komanda dirba su Tromsø oro uosto pakilimo takais. Visas asfaltuojamas plotas sudaro apie 20 000 kvadratinių kilometrų. Tokiam plotui reikia 3 000 tonų asfalto. Šiaurės šalyse asfaltavimo srities darbuotojai turi būti ištvermingi ir turi gebėti prisitaikyti, kadangi žemė atšyla santykinai trumpam laikotarpiui.

 

Ellison ir jo komanda dažniausiai dirba nuo gegužės pabaigos iki spalio pabaigos ar lapkričio pradžios. Žiemą jis tvarko dokumentus ir planuoja projektus kitam sezonui.

 

„Vasaros – trumpos ir intensyvios, bet dienos yra ilgos. Nakties nebūna beveik tris mėnesius. Kartu su patyrusiais mūsų komandos profesionalais darbas vyksta lengvai ir sklandžiai."

2015.07.28

14 žmonėms tai patinka