Pasaulio čempionatui renovuojama Lahčio HS130 kalva

Aukštos kalvos Lahčio sporto centre renovacija – labai įdomus projektas. Tokio dar nesame vykdę Suomijoje. Tačiau statybininkų komanda žino, ką daryti.

1971 m. Lahčio sporto centre įrengta 130 metrų aukščio kalva yra aukštesnioji iš dviejų gretimų šuoliams su slidėmis skirtų kalvų šiame Pietų Suomijos mieste. Kalva turi ypatingą simbolinę reikšmę Lahčio gyventojams, beje, ir visiems suomiams, nes pasaulinės klasės šuolių su slidėmis varžybos Lahtyje rengiamos nuo 1923 m. Statybininkų požiūriu, aukštos kalvos renovacija yra itin sudėtinga tiek techniškai, tiek darbuotojų saugos aspektu.

„Kasdien mes atliekame sudėtingus kėlimus stačiu šlaitu net iki 70 metrų," – sako saugos vadovas Jari Kautonen.

Jari pabrėžia glaudų ryšį tarp saugumo ir techninio darbo valdymo. Pasak jo, statybos aikštelės tvarka – reikšmingas saugumo ir kokybės veiksnys.

„Mes niekuomet nelaikome darbo saugos atskiru klausimu. Saugumas yra vienintelis būdas, norint visiškai išvengti nelaimingų atsitikimų. Tai – realus mūsų tikslas, net ir dirbant ant aukštos Lahčio kalvos," – dalijasi patirtimi Jari.

Vienas iš esminių saugos principų – visiems bet kuriuo momentu yra draudžiama būti po keliama įranga. Tai reikalauja atidaus darbo planavimo, kadangi keliami dideli įrangos ir medžiagų kiekiai, o darbų grafikas – labai griežtas.

„Svarbi mūsų saugaus darbo dalis – supažindinti visus statybos aikštelėje dirbančius ar joje besilankančius asmenis su saugos pagrindais," – primena Jari.
Prieigos kontrolė taip pat yra statybos aikštelės saugos dalis, nes užtikrina, kad pašaliniai asmenys nepatektų į statybos aikštelę ties vartais.

Šešių mėnesių darbas

Birželio pradžioje pradėjus įgyvendinti šešių mėnesių trukmės projektą, pirmiausia buvo nugriautos senos medinės nusileidimo šlaito konstrukcijos. Griovimas buvo būtinas, siekiant sutvirtinti dirvožemį, kai kuriose vietose nusėdusį kone pusę metro. Lietingu laikotarpiu toks šlaitas gali nušliaužti arba susmukti.

„Nusileidimo šlaito nuolydis siekia 38 laipsnius – tai yra kraštutinė dirvožemio be armavimo priemonių stabilumo riba. Armavimui naudojami plieniniai, betonu padengiami Titan poliai. Jie bus montuojami 12 eilių per visą nusileidimo šlaitą," – pasakoja objekto vadovas Antti Marttinen.

Pylimas sutvirtinamas Titan poliais ir padengiamas filtruojamąja medžiaga. Tai padeda apsisaugoti nuo audrų ir smarkaus lietaus sukeliamų nuošliaužų. Galutinė paviršiaus konstrukcija – medinis grindinys.

Betoniniame trampline bus įrengta nauja surenkamųjų elementų ledo trasa su veiksmingesne aušinimo sistema.

Naujas betoninis tramplinas bus 54 metrų ilgio ir 18 metrų pločio. Netgi 700 kubinių metrų betono bus išlieta per vieną etapą rudens pradžioje. Atlikus šiuos darbus, konstrukcija bus papildomai įtempiama.

„Mes nesame vykdę panašių darbų anksčiau, tačiau turime kompetencijos bet kokiam projektui," – teigia Jari ir Antti. „Šuolių su slidėmis kalva yra gana sudėtinga, tačiau labai įdomi darbo aplinka. Matyti, kad darbuotojai yra pasiryžę gerai atlikti savo darbą."

Tekstas ir nuotraukos: Vesa Tompuri

Lahčio HS130 kalvos renovacija, tramplino keitimas ir teisėjų bokštelio renovacija.

Terminas: 2015 m. birželis–gruodis
Užsakovas: Lahčio įrangos valdymo centras
Generalinis rangovas: Lemminkäinen
Nusileidimo šlaito renovacijos projektavimas: Ramboll Finland Oy
Tramplino projektavimas: Sweco Finland Oy

2015.10.20

3 žmonėms tai patinka